Nauka

Piękni i młodzi. Czy druga skóra zapewni nam wieczną młodość?

Flickr CC by 2.0
Naukowcy ogłosili nową rewolucję w przemyśle kosmetycznym. „Druga skóra” ma zlikwidować wszystkie powstające z wiekiem niedoskonałości i zapewnić wieczną młodość.
MIT/mat. pr.
MIT/mat. pr.

Naukowcy z Harvard Medical School na MIT (USA) ogłosili nową rewolucję w przemyśle kosmetycznym. „Druga skóra” ma zlikwidować worki pod oczami, zmarszczki i wszystkie powstające z wiekiem niedoskonałości. Czy naukowcy na pewno są w stanie sprostać tak wygórowanym obietnicom?

„Druga skóra” jest substancją syntetyczną w formie żelu, która po aplikacji na skórę wysycha i tworzy niewidoczną warstwę, ta zaś pokrywa skórę i naśladuje jej młodszy wygląd.

Substancja była testowana na grupce ochotników. Naukowcy nakładali żel na worki pod oczami, ramiona i nogi uczestników badania. Okazało się, że substancja jest w stanie naśladować mimikę prawdziwej skóry podczas mówienia, dzięki czemu twarz i ciało wyglądają naturalnie. Zdaniem badaczy dzięki zastosowaniu preparatu skóra wydawała się bardziej elastyczna, jędrna i mniej pomarszczona.

Mimo że substancja jest syntetyczna, znajdująca się pod nią prawdziwa skóra może swobodnie oddychać. Żel jest polimerem, w którego skład wchodzą cząsteczki sylikonu i tlenu.

Obietnice naukowców brzmią niezwykle kusząco, a zdjęcia z eksperymentów robią olbrzymie wrażenie. Jednak na „wieczną młodość” będziemy musieli jeszcze poczekać. Naukowcy mówią na razie jedynie o prototypie produktu i są w trakcie procedury patentowej. Jednak za badaczami z MIT stoją już firmy, które są zainteresowane wprowadzeniem „drugiej skóry” na rynek. Testy trwają, a tysiące potencjalnych użytkowników zainteresowanych wieczną młodością nie mogą się doczekać.

Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Kultura

„Motel Polska”, czyli perwersyjna propaganda PiS

O nie, „Motel Polska” to nie jest produkcja żenująca. Nie jest obciachem, popisem złego gustu i amatorszczyzny. To produkt jak najbardziej przemyślany, diablo przewrotny i wyrachowany.

Jan Hartman
01.12.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną