Potyczki z alzheimerem

Tajemnice choroby Alzheimera

W chorobie Alzheimera szkodnikami są toksyczne białka. W chorobie Alzheimera szkodnikami są toksyczne białka. Science Photo Library / EAST NEWS
Poszukiwania nowych leków na chorobę Alzheimera wiążą się z nowymi hipotezami na temat jej przyczyn.
Ten, kto ostatecznie wyjaśni tajemnicę choroby Alzheimera, zdobędzie uznanie.Mirosław Gryń/Polityka Ten, kto ostatecznie wyjaśni tajemnicę choroby Alzheimera, zdobędzie uznanie.

Jest naukowcem, który przez długie lata kierował niewielkim laboratorium w znanym amerykańskim centrum medycznym. „Najczęściej jedynymi efektami naszej pracy była satysfakcja z własnych odkryć, ale poszukiwaliśmy też leków na nieuleczalne choroby” – napisał w liście skierowanym do znanego filozofa Kwame Anthony Appiaha, który na łamach „The New York Times” prowadzi kolumnę z odpowiedziami na etyczne dylematy czytelników. „Jesteśmy coraz bliżsi odkrycia nowej technologii, która może pomóc wyleczyć chorobę Alzheimera – brzmiała dalsza część listu (opublikowanego 12 lutego br.

Polityka 10.2017 (3101) z dnia 07.03.2017; Nauka; s. 70
Oryginalny tytuł tekstu: "Potyczki z alzheimerem"

Ludzie i style

Związki romantyczne: zachowania, które wydają się normalne, a są toksyczne

Zdarza się, że mylimy zachowania, które są do zaakceptowania, z takimi, które stopniowo nasze związki wyniszczają.

Polityka.pl