Potyczki z alzheimerem

Tajemnice choroby Alzheimera

W chorobie Alzheimera szkodnikami są toksyczne białka. W chorobie Alzheimera szkodnikami są toksyczne białka. Science Photo Library / EAST NEWS
Poszukiwania nowych leków na chorobę Alzheimera wiążą się z nowymi hipotezami na temat jej przyczyn.
Ten, kto ostatecznie wyjaśni tajemnicę choroby Alzheimera, zdobędzie uznanie.Mirosław Gryń/Polityka Ten, kto ostatecznie wyjaśni tajemnicę choroby Alzheimera, zdobędzie uznanie.

Jest naukowcem, który przez długie lata kierował niewielkim laboratorium w znanym amerykańskim centrum medycznym. „Najczęściej jedynymi efektami naszej pracy była satysfakcja z własnych odkryć, ale poszukiwaliśmy też leków na nieuleczalne choroby” – napisał w liście skierowanym do znanego filozofa Kwame Anthony Appiaha, który na łamach „The New York Times” prowadzi kolumnę z odpowiedziami na etyczne dylematy czytelników. „Jesteśmy coraz bliżsi odkrycia nowej technologii, która może pomóc wyleczyć chorobę Alzheimera – brzmiała dalsza część listu (opublikowanego 12 lutego br.

Polityka 10.2017 (3101) z dnia 07.03.2017; Nauka; s. 70
Oryginalny tytuł tekstu: "Potyczki z alzheimerem"

Jak kwarantanna odbije się na naszym zdrowiu

Siedzimy na huśtawce społecznej i politycznej. Z jednej strony dyscyplina sanitarna, z drugiej masowe manifestacje oraz bandyckie rozróby na ulicach. Chaos, bezładne poczynania władzy, jak zapowiedź tzw. narodowej kwarantanny, wzmacniają nasz niepokój.

Martyna Bunda, Ewa Wilk