Podboje kosmicznej seniorki

60 lat NASA

Promy kosmiczne latały na orbitę okołoziemską od 1981 do 2011 r. NASA zainwestowała w nie prawie 200 mld dol. Promy kosmiczne latały na orbitę okołoziemską od 1981 do 2011 r. NASA zainwestowała w nie prawie 200 mld dol. Science Source / Getty Images
Pracuje dla niej 80 tys. ludzi. Jej roczny budżet to ponad 20 mld dol. Bada kosmos na największą na świecie skalę. Amerykańska NASA kończy właśnie 60 lat i ani myśli o emeryturze.
Program Apollo, którego celem było lądowanie człowieka na Księżycu, NASA realizowała w latach 60. i 70. Kosztował (wraz z projektem Gemini) ponad 150 mld dol.Science Source/Getty Images Program Apollo, którego celem było lądowanie człowieka na Księżycu, NASA realizowała w latach 60. i 70. Kosztował (wraz z projektem Gemini) ponad 150 mld dol.

4 października 1957 r. z radzieckiego kosmodromu Bajkonur w Kazachstanie na orbitę okołoziemską wyleciał Sputnik 1, pierwszy w historii sztuczny satelita. Rozpoczęła się nowa era w dziejach ludzkości – podboju kosmosu.

Spóźniony grejpfrut

Gdy na Kremlu wznoszono toasty, po drugiej stronie Atlantyku wybuchła panika. Ponieważ do wystrzelenia Sputnika 1 użyto międzykontynentalnego pocisku balistycznego, stało się jasne, że Związek Radziecki nie tylko wyprzedził Amerykę w wyścigu na orbitę, ale również może ją razić bronią masowego rażenia.

Świat

Groźny spam z Afryki Zachodniej

Uwaga, powracają internetowi oszuści z Afryki Zachodniej. Próbują starych szwindli w nowej technologicznej odsłonie.

Jędrzej Winiecki