Rozmowa z prof. Cezarym Obracht-Prondzyńskim o złej zmianie w szkolnictwie wyższym i nauce

Konsternacja nad konstytucją
O złej zmianie, jaką przynosi nowa ustawa Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, mówi prof. Cezary Obracht-Prondzyński z Instytutu Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa Uniwersytetu Gdańskiego.
Prof. Cezary Obracht-Prondzyński
Mateusz Ochocki/KFP

Prof. Cezary Obracht-Prondzyński

AGNIESZKA KRZEMIŃSKA: – Zanim uchwalono Konstytucję dla Nauki, jak ją szumnie nazywano, były trzy projekty, dwa lata konsultacji, liczne konferencje. Mimo to najpierw protestowali studenci, teraz niezadowolenie coraz głośniej wyrażają akademicy. Można uznać, że buntują się mierni, ale list otwarty w sprawie rankingowania wydawnictw i w obronie języka polskiego wysłał do ministra Gowina utytułowany prof. Andrzej Nowak. Czyli coś jest na rzeczy?
CEZARY OBRACHT-PRONDZYŃSKI: – Gdybym szukał przykładu rytualnych konsultacji, to podałbym te prowadzone przez ministerstwo – mnóstwo spotkań i słów, ale możliwości dogłębnego drążenia problemów żadne.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj