Z miłością, przy kościach

Tajemnice neandertalczyków

Nie ma wymarłego gatunku człowieka, o którym wiedzielibyśmy więcej niż o znalezionym w 1856 r. neandertalczyku. Nie ma wymarłego gatunku człowieka, o którym wiedzielibyśmy więcej niż o znalezionym w 1856 r. neandertalczyku. S. Entressangle/E. Daynes/Science Photo Library / EAST NEWS
Chociaż o neandertalczykach wiemy wiele, nadal skrywają mnóstwo tajemnic.
materiały prasowe

Niedawno w tygodniku naukowym „Science” pojawił się artykuł o odkryciu żyjącego ok. 140 tys. lat temu człowieka z Nesher Ramla w Izraelu, którego żuchwa i zęby mają cechy wczesnych neandertalczyków, a czaszka archaicznych populacji Homo sapiens. Dotąd uważano, że neandertalczycy to Europejczycy, którzy ok. 70 tys. lat temu uciekli do Lewantu przed lądolodem. Według izraelskich badaczy nowe znalezisko sugeruje, że ich przodkowie żyli na Bliskim Wschodzie już 400 tys. lat temu, a między 200–100 tys.

Polityka 30.2021 (3322) z dnia 20.07.2021; Nauka i cywilizacja; s. 58
Oryginalny tytuł tekstu: "Z miłością, przy kościach"

Historia

Droga sztuka – w co się teraz inwestuje

Aukcyjny rynek sztuki w Polsce w swojej 30-letniej historii przeżywał hossy i bessy, mody i nagłe zwroty. Ale mniej więcej od roku po prostu staje na głowie.

Piotr Sarzyński