Reklamodawcy wydają coraz więcej pieniędzy na kampanie w internecie. Media tradycyjne i sieć zaczynają się przenikać, jednak wkrótce te pierwsze zostaną wchłonięte przez sieć.
Tego trendu nie da się zatrzymać. Dlatego agencja prasowa Reuter ma swą siedzibę w grze Second Life, a telewizyjne programy można oglądać za pośrednictwem stron internetowych.
Gazety najpierw straciły czytelników, potem odsunęli się od nich reklamodawcy, następnie - inwestorzy. Teraz - jak pisze Bloomberg - szerokim łukiem omijają je również analitycy rynkowi i medioznawcy, uważając, że prasa to już przeżytek. Tak jest już w USA. Doradcy z Merrill Lynch & Co. przytakują. Tak małego zainteresowania akcjami spółek wydających gazety jeszcze dotąd nie było.
Sprzedaż polskich gazet rośnie coraz wolniej
Przychody ze sprzedaży gazet na świecie łącznie wzrosły w minionym roku o 4 proc., a wciągu pięciu ostatnich - o 15,6 proc. Rosnąca - jakkolwiek - sprzedaż dzienników nie jest jednak zbyt zadowalająca, jeśli porówna się powyższy wynik z dynamicznym rozwojem rynku internetowego.
Wyniki sprzedaży największych polskich tytułów tylko to potwierdzają. "Dziennik", "Rzeczpospolita" oraz "Fakt" - to niektóre z dzienników, które odnotowały spadek.
Liczba czytelników gazet na całym świecie w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła zaledwie o około 2,1 proc., z czego czytelnictwo prasy w grupie wiekowej 15-24 zwiększyło się o 6,9 proc., natomiast wśród starszych - powyżej 65. roku życia - o 3,7 procent.
Mimo, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy na światowym rynku prasowym pojawiło się najwięcej w historii nowych tytułów, rynek się kurczy.