Przed branżą logistyczną stoją ogromne szanse, ale i wyzwania. Szanse, bo mimo pandemii gospodarka szybko się rozwija, nieustannie rośnie handel, a ogromna popularność e-commerce sprawia, że potrzeba kolejnych mocy, by obsłużyć nieustannie rosnącą liczbę zamówień. Równocześnie klienci są dziś bardziej wymagający niż kiedykolwiek, oczekując dostaw jak najszybciej i stawiając coraz większe wymagania. Jednak możliwości szybkiego wzrostu konfrontowane są z ogromnymi wyzwaniami, dotyczącymi przede wszystkim kwestii ochrony środowiska.
Branża transportowa odpowiada w sumie za 15 proc. światowej emisji dwutlenku węgla. Aby wciąż rosnąć, warto postawić na zrównoważony rozwój. Wymaga tego nie tylko interes planety, cierpiącej z powodu zmian klimatycznych, zanieczyszczenia środowiska i wyczerpywania się cennych zasobów. Takiego zrównoważonego rozwoju oczekują też lokalne społeczności, klienci i partnerzy. Chcą oni współpracować tylko z takimi przedsiębiorstwami, które w szybkim tempie zmierzają ku neutralności klimatycznej. Jej osiągnięcie nie zawsze jest możliwe w krótkim terminie, ale liczą się przede wszystkim wysiłki czynione w tym kierunku.
Takie podejście jest szczególnie bliskie Grupie Raben, która jako firma rodzinna zawsze była świadoma spoczywającej na niej odpowiedzialności. Dlatego troszczy się nie tylko o swoich pracowników, tu i teraz, ale także o przyszłe pokolenia, chcąc zapewnić im dostęp do tego, czym cieszymy się dzisiaj. Z myślą o tym w 2019 r. firma przyjęła strategię zrównoważonego rozwoju, która opiera się na trzech filarach. Są nimi: środowisko, wpływ społeczny i ład korporacyjny. Dla Grupy Raben to swoista mapa drogowa zrównoważonego rozwoju, wyznaczająca kierunki, w których należy podążać, oraz cele, które należy osiągnąć.
– Wierzę, że aby cokolwiek poprawić, najpierw trzeba to zmierzyć – tak jak mierzymy na przykład emisje dwutlenku węgla w naszych codziennych operacjach transportowych i magazynowych.