Mizerski na bis

Kasowanie klienta

Po ponad dwóch latach prac rząd przyjął „Strategię rozwoju transportu do 2020 r. (z perspektywą do 2030 r.)”. „Jej wdrożenie pozwoli nie tylko usunąć aktualnie istniejące bariery, ale także stworzyć nową jakość zarówno w infrastrukturze transportowej oraz zarządzaniu, jak i systemach przewozowych” – deklaruje rząd.

Okazuje się jednak, że niektóre instytucje usuwają istniejące bariery na własną rękę, nie czekając na wdrożenie rządowej strategii. Przykładem działań przekraczających wszelkie bariery są nowe zasady opłat wprowadzone na otwartej w tym roku linii kolejowej łączącej centrum Warszawy z Lotniskiem Chopina. Pomysł jest prosty i polega na tym, że pasażerowie korzystający z kolejki najpierw kupują w kiosku bilet na przejazd za 4,40 zł, następnie wsiadają do wagonu, w którym mają obowiązek go skasować, lecz nie mogą z powodu braku kasowników, w wyniku czego muszą zapłacić mandat wysokości kilkudziesięciu złotych.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj