Droga do słowa
Rozmowa z prof. Magdaleną Smoczyńską, psycholingwistką, o tym, jak dziecko uczy się języka i co z tego może wyniknąć
Dr hab. Magdalena Smoczyńska – psycholingwistka, prof. w Instytucie Badań Edukacyjnych.
Leszek Zych/Polityka

Dr hab. Magdalena Smoczyńska – psycholingwistka, prof. w Instytucie Badań Edukacyjnych.

Martyna Bunda: – Kiedy człowiek zaczyna operować językiem?
Prof. Magdalena Smoczyńska: – Większość dzieci mówi pierwsze słowa około pierwszych urodzin. Ale nim to nastąpi, wiele musi się wydarzyć. Opanowanie języka to bardzo złożony proces zaczynający się dużo wcześniej niż samo mówienie. Niemowlęctwo, kiedy na pozór niewiele się dzieje, to okres kluczowy dla całego późniejszego rozwoju człowieka. Wtedy tworzą się podstawy całego rozwoju poznawczego, w tym językowego.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj