MATERIAŁ PROMOCYJNY Z OKAZJI XV KONGRESU KADRY
***
Podstawową umiejętnością będzie nawiązywanie osobistych relacji. Atomizacja społeczeństwa jest faktem w zglobalizowanym i coraz częściej wirtualnym świecie. Nowe mobilne technologie stwarzają nieograniczone możliwości kontaktów między ludźmi. Nawiązywanie relacji „w realu” może stać się wyzwaniem dla Pracowników przyszłości, tak bardzo osadzonych już w portalach społecznościowych, komunikujących się z innymi poprzez SMSy, MMSy czy blogi. Czy to spowoduje, że spotkania z kontrahentami „twarzą w twarz” nie będą już odgrywały tak ważnej roli w procesie zakupu-sprzedaży?
Praca w różnorodnym zespole
Globalizacja dała nam szansę pracy z każdym, kto ma dostęp do internetu. Dlatego też ważne staje się dla Pracownika przyswojenie sobie kompetencji międzykulturowej. Postawa otwartości i akceptacji odmienności, chęć zrozumienia kontekstu kulturowego oraz dopasowanie technik komunikacji do wirtualnego, wielopokoleniowego czy też wielonarodowego zespołu, z którym będziemy pracować przez najbliższe kilka miesięcy, będzie kluczem do zbudowania relacji. Ważne stanie się także dla Pracownika budowanie dialogu z Pracownikami w różnym wieku. Umiejętność adaptacji do nowych obowiązków, nowego zespołu czy otoczenia będzie wymaganą umiejętnością od Pracowników, by efektywniej świadczyli swoją pracę. Kluczowe staje się dla nich zrozumienie ciągłego procesu zmiany, jego akceptacja i szybkie wdrożenie nowości w życie zawodowe.
Szybkość uczenia się w praktyce
Zwycięzcami na przyszłym rynku pracy będą ci Pracownicy, którzy nie ustaną w uczeniu się - zdobywaniu nowej wiedzy i poszerzaniu własnych horyzontów.