Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Film

Kościół w półmroku

Recenzja filmu: „El Club”, reż. Pablo Larrain

Roberto Farias w roli ofiary molestowanej przez księży Roberto Farias w roli ofiary molestowanej przez księży materiały prasowe
Film jest wyrafinowanym moralitetem, skonstruowanym niczym thriller.

Brutalna otwartość, z jaką w chilijskim dramacie społecznym „El Club” drąży się temat przestępstw popełnionych przez duchownych, szokuje i może prowadzić do błędnego wniosku, że chodzi w nim wyłącznie o obrzucenie Kościoła błotem. Rzeczywiście, lista grzechów wystawiona przez reżysera Pablo Larraina byłym księżom, odbywającym w domu odosobnienia coś na kształt pokuty, jest długa i kompromitująca. Od molestowania nieletnich, bicia i znęcania się nad dziećmi, po szantaże, zemstę polityczną i chciwość. Twórcy filmu zastanawiają się jednak nad czymś innym: Czy w tym upadłym świecie istnieje łaska przebaczenia? Czy naśladując akt stworzenia, da się oddzielić światło od ciemności?

El Club, reż. Pablo Larrain, prod. Chile, 98 min

Polityka 42.2015 (3031) z dnia 13.10.2015; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Kościół w półmroku"
Reklama