Arcydzieła Bergmana

Polecamy zwłaszcza:

1. Tam gdzie rosną poziomki (1957 r.) – studium przemijania mające za kanwę podróż profesora Borga z synową do Sztokholmu. Wielka medytacja o utraconej niewinności, życiu i zerwanych stosunkach rodzinnych z legendarnym reżyserem Victorem Sjöstromem w roli głównej.

2. Persona (1966 r.) – kameralna opowieść o aktorce, która nagle w trakcie przedstawienia przestaje mówić i rezygnuje z występu. Film o rozterkach artystów i bezdusznej sztuce karmiącej się ludzkim cierpieniem.

3. Źródło (1961 r.) – dramat kostiumowy, którego akcja rozgrywa się w średniowiecznej wiosce. Dwie siostry w drodze do kościoła zostają poddane próbie wiary. Ekranizacja starego podania o nikczemności człowieka i łasce Boga.

4. Milczenie (1962 r.) – w abstrakcyjnej przestrzeni totalitarnego państwa Timoka pojedynek dwóch sióstr o duszę syna jednej z nich. Genialna inscenizacja, tajemniczy, wieloznaczny świat i metafizyczna pustka.

5. Jak w zwierciadle (1960 r.) – oscarowy film Bergmana o chorej na schizofrenię kobiecie poddanej rodzinnej presji i religijnemu zwątpieniu. Studium rozpaczy, wyobcowania i zaniku uczuć. 
 

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj