Herzog i inni
Warszawa, 11-20 maja - największy w Polsce festiwal poświęcony dokumentowi.
Czwarta edycja rewelacyjnego Planet Doc Review – największego w Polsce festiwalu i forum dyskusyjnego poświęconego dokumentowi – rozpocznie się w Warszawie 11 maja i potrwa do 20. Spośród 52 znakomitych pełnometrażowych filmów, prezentowanych w stołecznej Kinotece, polecamy w szczególności następujące tytuły:



Irak w kawałkach,

reż. James Longley, prod. USA


Nominowany do Oscara, pozbawiony propagandowej otoczki obraz życia codziennego pod amerykańską okupacją. Trzy części filmu prezentują trzy odmienne punkty widzenia na to, co się dzieje w Iraku. Oglądamy Bagdad oczami dziecka, polityczną walkę szyitów w Naseriji i radość Kurdów cieszących się z możliwości ustanowienia własnego państwa.



Zagubione dzieci Buddy,

reż. Mark Verkerk, prod. Holandia


Historia buddyjskiego mnicha, niegdyś tajskiego boksera, który organizuje szkoły przetrwania dla biedoty, sierot i narkomanów w okolicach Birmy i Tajlandii. Jego nietypowe zachowanie, wygląd i postępowanie z trudem znajdują zrozumieniu młodych podopiecznych. Dyskretne studium przełamywania barier, odzyskiwania zaufania i utraconej wiary w siebie.



37 zastosowań martwej owcy,

reż. Ben Hopkins, prod. Wielka Brytania

Tragikomiczny portret podbijanego i gnębionego przez wrogie supermocarstwa dumnego narodu Kirgizów. Coś dla Polaków cierpiących na kompleks Rosjan i Niemców.



Czarne słońce,

reż. Gary Tarn, prod. Francja/USA

Wyrafinowana, szokująca chwilami spowiedź nowojorskiego malarza i filmowca Huquesa de Montalembert, który stracił wzrok. Złodzieje oblali jego twarz terpentyną, lekarze nie byli w stanie zapobiec ślepocie, ale on uparł się, że nie przeszkodzi mu to w realizacji marzeń. Piękny, poetycki esej filmowy o subiektywizmie postrzegania świata, radości widzenia rzeczy niewidzialnych i determinacji odmieniającej życie człowieka skazanego na inwalidztwo.



Mój ukochany wróg,

reż. Werner Herzog, prod. Niemcy

Głośny dokument autobiograficzny jednego z najoryginalniejszych artystów współczesnego kina, który został uhonorowany retrospektywnym przeglądem na tegorocznym Planet Doc Review. Werner Herzog po śmierci Klausa Kinskiego – charyzmatycznego aktora, grającego w jego najlepszych filmach – opowiada o łączącej ich sadomasochistycznej więzi. Szczerze, bez owijania w bawełnę, reżyser wyznaje m.in., jak po dzikich awanturach na planie „Fitzgeraldo” i wykryciu spisku na swoje życie planował zabójstwo niepokornego aktora.


  

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj