Recenzja płyty: Ensemble Peregrina, "Sacer nidus"
Śpiewy średniowieczne
Płyta wydana została przez niemiecką firmę w koprodukcji z regionem Wielkopolski.
materiały prasowe

Mało znana jest w Polsce działalność nominowanej w tym roku do Paszportów POLITYKI Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Artystka nie dość, że mieszka w Szwajcarii (gdzie została po studiach w tamtejszej Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei), to zajmuje się prawie niesłuchaną u nas muzyką średniowiecza. Z założonym przez siebie żeńskim zespołem wokalnym Ensemble Peregrina nagrała czwartą już płytę (jedną z poprzednich, „Virgo praeclara”, poświęconą śpiewom klarysek starosądeckich, omawialiśmy na tych łamach), tym razem poświęconą zabytkom muzycznym z XI–XV w., znalezionym na dzisiejszych terenach Polski, związanym z postacią św. Wojciecha. Śpiewy średniowieczne przeplecione są improwizacjami instrumentalnymi, a całość otwiera bardzo szczególna wersja „Bogurodzicy”.

Płyta wydana została przez niemiecką firmę w koprodukcji z regionem Wielkopolski, bowiem przez tutejsze władze uznana została za znakomity materiał promocyjny. I słusznie, zwłaszcza że wykonanie jest perfekcyjne. Ciekawostka: parę słów wstępu o św. Wojciechu napisała Elżbieta Cherezińska, autorka powieści historycznych.

Ensemble Peregrina, Sacer nidus, Raumklang/Region Wielkopolska 2011

Czytaj także

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj