Operowa prohibicja

Kompozytorzy w zamian tworzyli oratoria, w których wirtuozowskie partie solowe nie różniły się od operowych arii. Ten właśnie repertuar działających wówczas w Wiecznym Mieście Haendla, Alessandra Scarlattiego i Antonia Caldary wzięła na warsztat wielka Cecilia Bartoli. Jej najnowsza płyta to także pierwsze muzyczne spotkanie artystki ze słynnym zespołem francuskim Marca Minkowskiego.

Śpiewaczka i dyrygent mają podobne temperamenty artystyczne, ich wspólne muzykowanie aż iskrzy, jest – kiedy trzeba – radosne, triumfujące, subtelne lub pełne furii. Bartoli jest artystką nie tylko o imponującej technice wokalnej, ale i o niezwykłej inteligencji, erudycji i zdolnościach aktorskich.

To płyta o ogromnej temperaturze emocjonalnej. Przy tym jest pięknie wydana, a na okładce widnieje sama solistka w fontannie di Trevi w pozie Anity Ekberg ze „Słodkiego życia” Felliniego.

Opera Proibita, Cecilia Bartoli, Les Musiciens du Louvre, dyr. Marc Minkowski, Decca 2005

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj