Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Teatr

Fortepian papieża

2 godziny świetnej zabawy w zawrotnym tempie.

Zrealizowany z czwórką aktorów TR Warszawa „Ragazzo dell’Europa” to polski debiut gwiazdy niemieckiej reżyserii René Pollescha.

Filmowani za kulisami (na scenie jest ekran) Agnieszka Podsiadlik, Aleksandra Konieczna, Tomasz Tyndyk i Piotr Głowacki przez dwie godziny opowiadają o sobie, dostajemy blisko dwie godziny świetnej, prowadzonej w zawrotnym tempie zabawy. Przerzucając się rolami i kostiumami, aktorzy roztrząsają mechanizmy reprezentacji, badają możliwość bycia sobą w roli, rozpaczają nad utratą czaru – rodzaju charyzmy, który wyróżniał ich z tłumu i pozwalał wychodzić co wieczór na scenę. Bawią się kliszami, zawłaszczają znane wszystkim nazwiska, przerzucają się modnymi pojęciami z socjologii, psychologii czy teorii rynku, a wszystko to na poziomie dyskusji przy caffe latte w pobliskiej Karmie.

Do starych tekstów Pollescha: „Cappuccetto Rosso” i „Pablo w markecie Plusa” aktorzy dorzucili polskie specjalności. Status aktora badają na przykładzie Piotra Adamczyka, który grając papieża w filmie „Karol, człowiek, który został papieżem”, przez pierwszy kwadrans czynił wysiłki, żeby widzowie nie skojarzyli fortepianu z jego poprzednim wcieleniem – Chopinem. Zaś pytanie, dlaczego aktorki grające nazistki są pociągające, ilustrują zagranymi w przyspieszonym tempie scenami ze „Stawki większej niż życie”. Warszawski spektakl Pollescha, w przeciwieństwie do jego niemieckich produkcji, bardziej bawi, niż daje do myślenia, ale czy inteligentna rozrywka to mało?

 

Reklama

Czytaj także

null
Społeczeństwo

Czy człowiek mordujący psa zasługuje na karę śmierci? Daniela zabili, ciało zostawili w lesie

Justyna długo nie przyznawała się do winy. W swoim świecie sama była sądem, we własnym przekonaniu wymierzyła sprawiedliwą sprawiedliwość – życie za życie.

Marcin Kołodziejczyk
13.04.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną