LOL, ale to zabawne! – oto jak się śmiejemy w internecie
Facebook przebadał, w jaki sposób śmieją się jego użytkownicy. Okazuje się, że język internautów wciąż podlega zmianom i ewoluuje.
.
Eric Heunthep/Flickr CC by 2.0

.

Zespół najpopularniejszego jak dotychczas serwisu społecznościowego przeanalizował posty i komentarze opublikowane na portalu w ostatnim tygodniu maja tego roku. Do badania nie włączono wiadomości przesyłanych w aplikacji Messenger – kto wie, być może wpłynęłyby znacząco na ostateczne wyniki? Wszak w prywatnych wiadomościach jesteśmy nieco bardziej swobodni.

Poza tym, co istotne, ograniczono się tylko do treści publikowanych w języku angielskim.

W ciągu tygodnia ok. 15 proc. użytkowników przynajmniej raz się e-zaśmiało. 46 proc. śmiejących się użytkowników zrobiło to tylko raz, podczas gdy 85 proc. – do pięciu razy. 52 proc. użytkowników wyraża śmiech zwykle w jeden, swój ulubiony sposób, natomiast 20 proc. stosuje co najmniej dwie formy e-śmiechu.

Najpopularniejszymi zwrotami sygnalizującymi śmiech są (tu bez niespodzianek): LOL (laughing out loud/lots of laugh – ale jaja, kupa śmiechu), onomatopeje: „haha” i „hehe” (i ich warianty, rozszerzenia) oraz emotikony.

Rozkład popularności czterech form e-śmiechu przedstawia graf poniżej. Zdecydowana większość użytkowników to haha-owcy – 51,4 proc., 33,7 proc. stosuje emotikony, „hehe” jest popularne wśród 12,7 proc. użytkowników, a „LOL” u zaledwie 1,9 proc. (najwyraźniej wyszło już z mody i użycia).

.
Facebook

.

Trendy, komentarze

W nowej POLITYCE

Zobacz pełny spis treści »

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj