Kto poszedł do kina na „Pięćdziesiąt twarzy Greya”
Jaki kraj, taki Grey
W Polsce padł jeden ze światowych rekordów sprzedaży biletów na film „Pięćdziesiąt twarzy Greya”. Widzowie wyczytali z niego wyraźnie więcej, niż zakładał amerykański producent. Przekonaliśmy się o tym, odwiedzając miasta, w których film cieszył się szczególnie wysoką oglądalnością.
Filmowy plakat w ciechanowskim centrum handlowym.
Leszek Zych/Polityka

Filmowy plakat w ciechanowskim centrum handlowym.

Dystrybutor filmu pęka z dumy: Grey zapisze się złotymi zgłoskami w historii Polski. Primo: przez pierwszy weekend emisji do kin poszło 834 tys. 479 Polaków (zostawiając w kasie 17 mln 174 tys. 736 zł), co jest naszym rekordem kasowym i frekwencyjnym wszech czasów. Po drugie, co trzeci widz oglądał „Pięćdziesiąt twarzy Greya” poza multipleksem, w małym, prywatnym albo samorządowym kinie. To kolejny przełom i być może zapowiedź powolnego odchodzenia od kinowych sieciówek. Po trzecie, dla samorządów czy właścicieli małych kin ten sukces przełoży się na ich być albo nie być, bo dzięki Greyowi zarobią na utrzymanie, szerzenie kultury wysokiej albo rozbudowę. Po czwarte wreszcie, powiatowa aktywizacja wielbicieli kina to kolejny rekord wszech czasów, bo prowincja nie lubi filmów amerykańskich i stawia na bajki z dubbingiem, komedie romantyczne z Sochą i Adamczykiem albo dzieła o Janie Pawle II. A Grey jest – czego Polak nie cierpi, więc kolejny sukces – z napisami. Z których, podobnie jak z treści filmu, Polacy wychwycili mechanicznie dokładnie to, czego chcieliby twórcy obrazu.

Suwałki

Cinema Lumiere

Widownia w weekend walentynkowy: 3 tys. 294 osoby. Głównie pary, więcej niż przeciętnie samotnych mężczyzn. Bilet: 20 zł. Popcorn: 5 zł. Przed projekcją blok reklamowy (5 minut) z lokalnymi salonami piękności i porada dla panów, jak dobierać wodę toaletową (dla pań makijaż kosmetykami inspirowanymi Greyem.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną