PKO Bank Polski z najwyższym w historii zyskiem (3,2 mld zł netto) i aktywami (169,7 mld zł) to lider naszego sektora finansowego. W 2010 r. położone zostały solidne fundamenty pod dynamiczny rozwój w kolejnych latach, realizowany zgodnie ze strategią „Lider”. Wypracowywane przez nas wyniki finansowe z pewnością satysfakcjonują już inwestorów. Obecnie chcemy więc skupić się na pracy nad poziomem zadowolenia klientów. Są oni bowiem naszymi największym kapitałem i to oni w pierwszej kolejności odczują pozytywne efekty zmian.
Rok 2011 to przede wszystkim nowa oferta rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. W ciągu niespełna trzech tygodni jej trwania otworzyliśmy prawie 40 tys. nowych kont, a już wkrótce sprzedaż przekroczy poziom 100 tys. Zaczynamy zatem przełamywać stereotypy – przestajemy być postrzegani jako instytucja mało dynamiczna. Chcemy też kierować ofertę do najbardziej wymagających grup klientów. W maju zaproponujemy dwa nowe konta dla zamożniejszych osób, a w połowie roku zaprezentujemy odświeżoną ofertę bankowości prywatnej.
W tym roku rozpoczęty został również proces modernizacji wizerunkowej PKO Banku Polskiego, którego pierwszym elementem jest odświeżenie i unowocześnienie logotypu banku. Jak pokazują badania, jest on postrzegany jako nowoczesny i bardziej interesujący w stosunku do poprzedniego rozwiązania, a jednocześnie nadal odzwierciedla nasze podstawowe wartości − stabilność, spokój i bezpieczeństwo. Wprowadzone zmiany w identyfikacji wizerunkowej lepiej komunikują też narodowy charakter banku.
Nowe logo zadebiutowało w kampanii kont osobistych z udziałem Szymona Majewskiego. Wybór właśnie tej osoby na „twarz” banku ma również wpłynąć na zmianę postrzegania naszej marki wśród klientów i pracowników.
Zbigniew Jagiełło
prezes Banku PKO BP