Rynek telefonii komórkowej w Polsce jest dojrzały i w dużej mierze nasycony. W ubiegłym roku urósł tylko nieznacznie. Mimo marketingowej ofensywy sieci Play, udało nam się utrzymać liczbę klientów na dotychczasowym poziomie. W tej chwili najważniejszym zjawiskiem jest szybki wzrost popularności usług transmisji danych. Ilość przesłanych w naszej sieci danych w ubiegłym roku podwoiła się w porównaniu do 2009 r. Stają się one coraz popularniejsze nie tylko w największych aglomeracjach, ale też na terenach słabiej zaludnionych. Idąc tym tropem, wprowadziliśmy w ubiegłym roku nową ofertę – iPlus dla obszarów wiejskich. Dzięki niemu z szybkiego Internetu korzystają także Polacy, którzy do tej pory byli tej możliwości pozbawieni, bo w ich okolicy brakowało odpowiedniej infrastruktury.
Spośród nowych produktów w sieci Plus warto wspomnieć również o systemie łączności dyspozytorskiej, jaki oferujemy służbom ratowniczym czy straży miejskiej, oraz o Plusoczytelni, zapewniającej dostęp do bogatej biblioteki książek i czasopism. Plusoczytelnia to oferta uruchomiona jako uzupełnienie wcześniej wprowadzonej również przez sieć Plus Muzodajni, pozwalającej ściągać piosenki bezpośrednio na telefon komórkowy.
Wielkim wyzwaniem jest dla nas upowszechnienie technologii LTE, która dzięki olbrzymiej przepustowości zrewolucjonizuje telefonię komórkową i pozwoli na wprowadzenie zupełnie nowych usług. Rozpoczęliśmy już testy LTE w Warszawie i okolicach, ale dalszy rozwój tych usług jest uzależniony od decyzji regulatora rynku. Czekamy na przydział częstotliwości przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Jarosław Baucprezes Polkomtelu