Archiwum Polityki

Polowanie na przezornego

Polacy nadal rzadko się ubezpieczają. Szkoda im pieniędzy i brakuje nawyków. Mimo to firmy ubezpieczeniowe wciąż proponują nowe usługi. Ubezpieczą nie tylko dom i samochód, ale także zdrowie, nagrobek i ukochanego psa.

Richard Branson, ekscentryczny brytyjski miliarder, ma spory problem. Jego firma Virgin Galactic za niespełna dwa lata wyśle w kosmos pierwszych turystów, a największe towarzystwa ubezpieczeniowe, Lloyd’s i Hiscox, nie chcą jego gwiezdnych wycieczek ubezpieczać. Przeszkodą jest brak danych statystycznych na temat wypadków. Turystyka kosmiczna to całkiem nowa działalność gospodarcza, której dotąd nikt nie prowadził. Przedstawiciele towarzystw ubezpieczeniowych obiecują, że składkę skalkulują, ale dopiero po 50–100 udanych lotach.

Polityka 17.2006 (2552) z dnia 29.04.2006; Gospodarka; s. 48