Archiwum Polityki

Rządowe biuro promocji?

WŁodzi uruchomiono właśnie kolejne centrum obsługi klienta sieci komórkowej GSM Plus. Uroczystego otwarcia dokonał prezes Rady Ministrów Leszek Miller. W swoim przemówieniu dziękował Plusowi, który według niego stosuje „najnowocześniejsze technologie”. Wiadomość o tym fakcie od razu znalazła się w witrynie internetowej Plusa.

Rzecznik rządu Michał Tober uważa, że nie ma w tym niczego wyjątkowego. – Głowy państw na całym świecie biorą udział w podobnych przedsięwzięciach. Gdyby uznać to za reklamę, to największymi reklamiarzami świata byłby Bush, Blair czy Schröder, którzy wspierają rodzimą gospodarkę – uważa Tober. Decyzje o tym, w jakiej imprezie wziąć udział, podejmuje sam premier, ale firma musi być odpowiedniej jakości. – Musi to być firma godna zaufania, tworząca nowe miejsca pracy, płacąca podatki – wyjaśnia rzecznik rządu.

Podobnego zdania jest Polkomtel, operator GSM Plus. – Otwarcie centrum trudno nazwać imprezą komercyjną, nie ma to też nic wspólnego z reklamą. Jest to ważne wydarzenie dla miasta i regionu – mówi Ryszard Woronowicz, rzecznik prasowy Polkomtela.

Polityka 42.2002 (2372) z dnia 19.10.2002; Ludzie i wydarzenia; s. 12
Reklama