Archiwum Polityki

Licz, łącz, leć

Linie lotnicze, chcąc przywiązać do siebie pasażerów, przydzielają im punkty premiowe, zwane też milami. Tych punktów nagromadziło się już w świecie tyle, że gdyby je w jednej chwili zamienić na pieniądze, byłoby ich więcej niż euro.

W rok po ataku na World Trade Center branża lotnicza nadal ma kłopoty. Łączne straty najbardziej poszkodowanych amerykańskich linii przekroczą w tym roku 5 mld dol. Z drugiej strony już widać, że kryzys nie będzie aż tak dotkliwy, jak się tego jeszcze niedawno obawiano. Przewoźnicy imają się wszelkich sposobów, by przetrwać najgorszy czas. Jedną ze sprawdzonych metod są programy lojalnościowe – frequent flyer. Ich powodzenie zaskoczyło chyba nawet samych organizatorów.

Polityka 37.2002 (2367) z dnia 14.09.2002; Gospodarka; s. 44