Archiwum Polityki

Polityka liderem sprzedaży w 2005 r.

Według najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy – podsumowujących wyniki całego roku 2005 – średnie rozpowszechnianie płatne POLITYKI w ubiegłym roku wyniosło 177 490 egzemplarzy na jedno wydanie, wobec 165 408 egz. „Newsweeka” i 165 535 egz. „Wprost”. Tym samym POLITYKA drugi rok z rzędu zapewniła sobie pozycję lidera sprzedaży w swoim segmencie, choć wszystkie tygodniki opinii odnotowały w ubiegłym roku spadki sprzedaży.

Znakomity dla Polityki był ostatni miesiąc roku 2005; według danych ZKDP, rozpowszechnianie płatne POLITYKI w grudniu wyniosło średnio 203 tys. egzemplarzy na jedno wydanie wobec niespełna 164 tys. „Wprost” i 158 tys. „Newsweeka”.

Najlepiej w 2005 r. sprzedawały się numery naszego tygodnika z dodatkami redakcyjnymi. POLITYKA opublikowała w sumie 17 dodatków. Oprócz mających już swoją wieloletnią tradycję publikacji (jak: „Lista 500”, „Style Prezenty”) ukazywał się, bardzo dobrze przyjęty w roku poprzednim, kwartalnik „Niezbędnik inteligenta” oraz mające charakter konsumencko-poradnikowy, „Książeczki do...”. Nowością był „Stół POLITYKI”, cykliczny autorski dodatek recenzenta kulinarnego POLITYKI Piotra Adamczewskiego, oraz zeszyt zawierający cyfrowe krzyżówki „Sudoku”. Już w 2006 r. ukazał się dodatek, w zamyśle kwartalnik, pt. „Pomocnik historyczny”. W ubiegłym roku POLITYKA rozwijała też nowe projekty wydawnicze. W 2005 r. ukazało się 5 publikacji specjalnych: „Wielki Tydzień” (kwiecień 2005), „Tajemnice końca wojny” (kwiecień ‘05), „Rewolucja Solidarności” (lipiec ‘05), „Świat i Polska 2006” (grudzień ‘05) oraz „Sudoku na wakacje” (lipiec ‘05).

Polityka 11.2006 (2546) z dnia 18.03.2006; s. 26
Reklama