Archiwum Polityki

Stare i nowe chwyty reklamowe

Po latach kryzysu znów mamy boom na polskim rynku reklamy. Rosną budżety, pojawiają się nowe agencje reklamowe i świeże pomysły. Reklama znów zaczyna wzbudzać emocje i wywoływać kontrowersje. Może nawet większe, niżby chciała.

Rynek reklamy w Polsce rośnie, w zeszłym roku wydatki na reklamę w mediach przekroczyły 5,6 mld zł, czyli były o ponad 10 proc. większe niż w 2005 r., co oznacza, że rynek ów radzi sobie o wiele lepiej niż cała gospodarka. Prognozy na rok bieżący są równie optymistyczne. Analitycy są zgodni: ta dobra koniunktura jest ściśle związana z większymi dochodami obywateli, czyli konsumentów. Nadal największy udział w torcie reklamowym ma telewizja (w pierwszym kwartale tego roku 53,7 proc.

Polityka 22.2007 (2606) z dnia 02.06.2007; Raport; s. 6