Archiwum Polityki

Cenianie i Prestiżanie

Śniadanie wielkanocne w większości polskich domów wygląda podobnie: jajka, szynka, mazurki, baba. Nie ulegajmy jednak złudzeniom. Na co dzień świat polskiej konsumpcji różni się coraz bardziej. Żyjemy na dwóch oddalających się od siebie planetach. Jedna nazywa się Cena, druga Prestiż.

Mieszkańcy planety Cena podczas wielkanocnego śniadania zjedzą szynkę z Biedronki. A może z Lidla, Kauflandu albo ze sklepu innej sieci dyskontowej. Wcześniej zapewne przejrzą sklepowe gazetki, porównają ceny, upewniwszy się, gdzie jest najtaniej. Jeśli okaże się, że szynkę albo inne produkty na świąteczny stół uda im się kupić za niższą cenę na osiedlowym bazarku, nie zawahają się ani chwili.

Biedronka, Lidl, Kaufland, Plus, Netto to sieci handlowe, zwane przez specjalistów dyskontami.

Polityka 14.2007 (2599) z dnia 07.04.2007; Rynek; s. 46