Archiwum Polityki

Nowy „Fakt” prasowy

„Fakt” stał się faktem. Mamy w Polsce ogólnopolski popularny dziennik, za którym stoi potężny niemiecki koncern. Nowa gazeta z wielkim budżetem na promocję i marketing wydaje się skazana na sukces. Ale w Polsce nic nie jest proste, nawet tabloid.

Fakt” wzbudził wielkie zainteresowanie w świecie mediów na długo przed ukazaniem się. Co prawda w Polsce od dobrych kilku lat mamy już swój tabloid (określenia brukowiec czy bulwarówka stały się niemodne i chyba politycznie niepoprawne), czyli „Super Express”, ale po raz pierwszy stykamy się z zachodnią myślą w tej dziedzinie, wdrażaną od podstaw. „Fakt” przecież – z wszystkimi zastrzeżeniami, jakie podnosi wydawca Axel Springer – to jednak ma być jakaś wersja słynnego niemieckiego „Bilda”, bez którego kilka milionów sąsiadów zza Odry nie wyobraża sobie dnia.

Polityka 43.2003 (2424) z dnia 25.10.2003; Społeczeństwo; s. 104