Archiwum Polityki

TV Nastolatki

Nastolatki do niedawna jeszcze traktowane były przez media elektroniczne głównie jako grupa najlepiej reagująca na reklamy, również w sensie skutecznego wyciągania od rodziców pieniędzy na promowane dobra. Mało kto natomiast zajmował się przygotowywaniem dla nich specjalnej oferty programowej, wychodząc z założenia, że młodzież i tak ogląda to samo co starsi – seriale, programy sportowe, filmy akcji.

Dopiero kilka dni temu ruszył kanał tematyczny ZigZap, skierowany wyłącznie do nastolatków. Zanim przystąpiono do układania ramówki, nastolatki zostały gruntownie przebadane pod względem swoich upodobań. – Wynikało z nich, że nasi potencjalni widzowie chcą inteligentnej rozrywki, również multimedialnej – mówi Krzysztof Lindner z ZigZap – a także, że poszukują odpowiedzi na nurtujące ich problemy takie jak rozwód rodziców, pierwszy pocałunek czy problemy z cerą. Np. trzy czwarte dziewcząt w wieku 10–15 lat stosuje kosmetyki, a 60 proc. dietę, wobec tego w programie „Przymierzalnia” znalazło się miejsce dla spraw urody, mody, a także sercowych. Aż przez cztery godziny (20.00–24.00) dziennie nadawane jest pasmo HYPER, poświęcone grom komputerowym i konsolowym. Nie zaniedbuje się także tradycyjnie rozumianej kultury. W programie „MaQlatura” znajdziemy informację nie tylko o literaturze, ale także o premierach filmowych i teatralnych. W sumie program edukacyjny, można by powiedzieć, nawet misyjny, ale nie nudny. Jest więc szansa, że trafi do młodych widzów.

Kanał ZigZap odbierany jest za pośrednictwem sieci kablowych oraz platformy cyfrowej CYFRA+.

Krystyna Lubelska

Polityka 43.2004 (2475) z dnia 23.10.2004; Kultura; s. 61
Reklama