Archiwum Polityki

Masz dziesięć żyć

Dzięki superszybkim komputerom i współczesnej grafice komputerowej można dziś z niezwykłą dokładnością odwzorować pole walki. Ćwiczący nie tylko widzi, ale i czuje, co się dzieje podczas bitwy – odczuwa drgania, przechyły, słyszy ryk silników. Po takim treningu można praktycznie od razu siąść za sterami prawdziwego czołgu czy samolotu.

Czym jest wojna i zabawa w świecie komputerów? 27 lutego 1991 r. gen. Norman Schwarzkopf zwołał konferencję prasową poświęconą operacji Pustynna Burza. Głównodowodzący przekonywał dziennikarzy, że choć może odnieśli inne wrażenie, to stugodzinna operacja nie była sesją gry Nintendo. To prawda, niektóre potyczki z Irakijczykami trwały krócej niż porządna rozgrywka w salonie gier TV. Jeden amerykański pododdział pancerny zmasakrował nieprzyjacielską brygadę w ciągu 23 minut.

Polityka 40.2001 (2318) z dnia 06.10.2001; Społeczeństwo; s. 84
Reklama