Plebiscyty popularności są wciąż modne – w każdej radiowej ramówce jest miejsce na listę przebojów. Najstarsza w Polsce jest Lista Przebojów Trójki (24 lata, 1249 cotygodniowych notowań, ostatnio ponad 60 tys. głosujących tygodniowo). Na stanowisku prowadzącego dzielnie trwa wciąż Marek Niedźwiecki, prezentując listę w każdy piątek wieczorem. Jedynka, czyli dawny Program Pierwszy PR, konkuruje Rockową Listą Przebojów Romualda Jakubowskiego (4 lata, 132 wydania), choć o mało konkurencyjnej porze (w sobotę od północy do trzeciej nad ranem).
Komercyjne stacje, mniej przywiązane do tradycji, a bardziej do aktualnych trendów promocyjnych, zmieniają listy przebojów częściej. Radio Zet ma od niedawna nawiązującą do aktualnego hasła reklamowego Czułą Listę (niemowlak – 9 miesięcy), podczas której słuchacze głosują na najciekawszą piosenkę danego zestawienia. Radio Eska ma w ramówce Top Transfer, czyli zestawienie już nawet nie piosenek, a najczęściej ściąganych dzwonków komórkowych (56 notowań). W stronę tradycji zmierza jedynie RMF FM, od 1154 notowań nadając cotygodniową Poplistę.
Prawie wszystkie plebiscyty mają standardową formułę „propozycje – nowości – lista”. Ze schematu wyłamuje się jedynie Bis-beat, czyli lista przebojów Polskiego Radia BIS. Nie dość, że notowanie trwa jedynie 24 godziny, to codziennie zestaw 20 utworów, na które można głosować, jest zmieniany.
Przeboje na listach stacji komercyjnych się powtarzają. Z zagranicznych utworów popularne są m.in. „S.O.S.” Rihanny czy „World, Hold On” Boba Sinclara. Z polskich „Magnes” Reni Jusis. Natomiast zawartość zestawień Polskiego Radia jest zupełnie inna.