Archiwum Polityki

Polowanie na klientów

W tym roku zarobki w zasadzie nie wzrosły, co oznacza, że i handel przeżywa stagnację. Walka o klienta jest więc tym bardziej zażarta. Trzeba go wszelkimi sposobami przekonać, że kupując coś, co jest mu niekoniecznie potrzebne, robi świetny interes. Do tego celu służą świąteczne opakowania i inne bardziej wyrafinowane sposoby. I tak np. firma Kamis, producent przypraw i musztardy, w nagrodę za nabycie pewnej ilości swoich produktów obdarowuje płytą z kolędami. Kupując whisky Johnnie Walker za dotychczasową cenę, otrzymujemy prezent w postaci karafki lub pojemnika na lód. Sięgając po lakier do włosów Welli dodatkowo otrzymujemy piankę. Razem z zestawem kosmetyków Coty, otrzymujemy w upominku kosmetyczkę. Jak nie dać się skusić? Naukowcy radzą, żeby sporządzić w domu listę koniecznych zakupów i w sklepie rozglądać się tylko za nimi. Łatwo powiedzieć.

Polityka 51.2001 (2329) z dnia 22.12.2001; Gospodarka; s. 90
Reklama