Archiwum Polityki

Futbol, komedie i kabarety

Lato było gorące, mimo to Polacy nie odchodzili od odbiorników telewizyjnych. Na początku wakacji odbywał się mundial (TVP 1, TVP 2 i Polsat – średnio 3,3 mln widzów), który w finale zgromadził przed małymi ekranami 10 mln osób.

Sporym, choć mniejszym niż w pełni politycznego sezonu, powodzeniem cieszyły się serwisy informacyjne. Bardzo dobrze wypadł TVN 24, który prowadzi na liście kanałów tematycznych. Jeśli chodzi o ogólne wyniki, lato należało do telewizji publicznej. Z dziesięciu najpopularniejszych programów wszystkie były emitowane przez TVP.

Oto, co uwiodło widzów:

Polskie komedie: „Galimatias czyli Kogel Mogel II” oraz „Kogel Mogel” (1+3 miejsce na liście) w sumie obejrzało prawie 10 mln widzów.

O tym, jak bardzo naród pragnie się pośmiać, świadczy też rezultat Kabaretu Ani Mru-Mru (2 miejsce na liście) TVP 2: 5 mln. Dodatkowo Festiwal Kabaretu w Koszalinie, „S jak Smoleń”, „T jak Tey”, „Marzenia Marcina Dańca” obejrzało od 3,7 do 3,2 mln osób. Wielkim powodzeniem cieszył się też film „Przybyli ułani”, nadawany przez TVP 1 w ramach cyklu Święta Polskie, który obejrzało 4,8 mln widzów.

Nieustannie cieszą się uznaniem widzów już wielokrotnie sprawdzone pozycje: „Szansa na sukces” – wydanie specjalne – TVP 2 – 4, 4 mln widzów, „Familiada” – TVP 2 – 4,2 mln, „Złotopolscy” – TVP 2 – 4,2 mln. Telewidzowie docenili także Opole 2006 TVP 1 („Superjedynki” i „Premiery gwiazd”) – 4 mln.

Polityka 36.2006 (2570) z dnia 09.09.2006; Kultura; s. 60
Reklama