Archiwum Polityki

Seks tak, ale...

MTV Polska rozpoczęła kampanię społeczną „Bezpieczna jazda z MTV”. W ramach akcji do końca wakacji na antenie MTV zostanie wyemitowanych 360 spotów promujących używanie prezerwatyw. Ponadto w letnich kurortach i innych miejscach przyciągających duże grupy młodzieży hostessy rozdadzą 140 tys. prezerwatyw. Kampanią oburzony jest poseł Wojciech Wierzejski (LPR): – Ta wszechogarniająca reklama seksu i promocja swobody obyczajów prowadzi do poważnych konsekwencji i patologii jak gwałty, w tym na nieletnich, i pedofilia – uważa poseł. Jego zdaniem MTV nie liczy się z konsekwencjami moralnymi, a argumenty organizatorów akcji, że ma ona zapobiegać zakażeniom wirusem HIV, uważa za śmieszne. Wierzejski uważa ponadto, że tego typu akcje w ogóle powinny być zakazane.

Dominika Płaza z MTV tłumaczy, że kampania jest reakcją na otaczającą rzeczywistość, obyczaje oraz wynikające z nich potencjalne zagrożenia. MTV rozdaje prezerwatywy nie tylko ze względów profilaktycznych, lecz także edukacyjnych. – Wiele młodych osób wstydzi się kupować lub posiadać prezerwatywy i przez to decyduje się na seks bez zabezpieczenia. Chcemy pomóc im przełamać ten wstyd.

Polityka 30.2006 (2564) z dnia 29.07.2006; Ludzie i wydarzenia; s. 18
Reklama