Archiwum Polityki

Mr Content

Medialny koncern Ruperta Murdocha News Corporation zapuścił w Polsce pierwsze korzenie, zostając udziałowcem Telewizji Puls. Czy rozrośnie się tak, że zmiażdży rywali? Do tej pory zwykł tak robić.

Ojcowie franciszkanie, właściciele koncesji na Telewizję Puls, od dawna szukali inwestora do kiepsko prosperującego interesu, jakim był ten kanał. Zapytali o radę związanego z Kościołem filantropa i byłego właściciela Optimusa Romana Kluskę, a on podpowiedział, aby sprawę powierzyli Dariuszowi Dąbskiemu.

Dąbski to utalentowany judoka, kiedyś członek polskiej kadry narodowej, i równie uzdolniony biznesmen. Wyjechał z Polski w stanie wojennym i kilkanaście lat spędził w USA. Tam skończył studia i rozwinął swoją karierę biznesową. Po powrocie do kraju założył firmy przedstawicielskie Nintendo i Disneya, był partnerem IBM i Lexmark. W 1999 r. został wiceszefem Optimusa, a następnie zastąpił Romana Kluskę, gdy ten odszedł z funkcji prezesa. W 2004 r. trafił do Fuijtsu Siemens Computers. Po kilku miesiącach zrezygnował. Postanowił działać na własną rękę.

Teraz Dąbski został przewodniczącym rady nadzorczej TV Puls, a od stycznia 2006 r. – prezesem fundacji Jana Pawła II Nie lękajcie się, założonej przez kardynała Stanisława Dziwisza. Lewis Robertson, z 38-letnim zawodowym doświadczeniem w mediach, jako przedstawiciel News Corporation otrzymał funkcję członka zarządu. Szefem Pulsu jest ojciec Zdzisław Dzido, który jeszcze rok temu narzekał na brak środków, a obecnie obiecuje poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty programowej, wspierającej się na wartościach chrześcijańskich, a także współpracę z czołowymi polskimi gwiazdami.

Znacznie wcześniej, bo w 1999 r., powstała w Warszawie spółka o obecnej nazwie News Outdoor, działająca w strukturze News Corp. Reklama outdoorowa się odradza, kampanie billboardowe są coraz bardziej w modzie. Zapewne dzięki News Outdoor będzie łatwiej i taniej promować TV Puls w nowym wydaniu, które zapowiadane jest na początek 2007 r.

Polityka 38.2006 (2572) z dnia 23.09.2006; Gospodarka; s. 42
Reklama