Wielka jest siła promocji. Przekonał się o tym silnie lewicowy myśliciel i zaciekły wróg amerykańskiego establishmentu Noam Chomsky. Kiedy jego ostatnie dzieło poświęcone polityce zagranicznej USA „Hegemony and Survival: America’s Quest for Global Dominance” zacytował z wysokiej trybuny ONZ inny osobisty wróg Ameryki, wenezuelski prezydent Hugo Chavez, a nawet pokazał do kamer okładkę, sprzedaż tej niełatwej książki gwałtownie wzrosła. Na liście bestsellerów internetowej księgarni Amazon.com awansowała o 26 tys. pozycji – na miejsce trzecie. I również na trzecie w wielkiej sieci Barnes&Noble. Takiej siły przebicia nie ma nawet zachęcająca do różnych lektur gwiazda TV Oprah Winfrey. Mały kłopot: Chavez uśmiercił Chomsky’ego żałując, że nie zdołał się z nim spotkać za życia, 77-letni dziarski intelektualista specjalnie się tym nie przejął.