Archiwum Polityki

Niewierne kobiety

Pisma kobiece w dalszym ciągu mają armię zaprzysięgłych i oddanych czytelniczek, ale wygląda na to, że ich absolutny prymat na polskim rynku prasowym został poważnie nadszarpnięty. Sprzedaż tych pism, która jeszcze półtora roku temu oszałamiała ilością egzemplarzy, zaczęła spadać.

Większość magazynów odnotowała 20–30-proc. zmniejszenie sprzedaży. Nakłady przekraczające milion, takie jak osiągała jeszcze półtora roku temu „Claudia” czy „Poradnik Domowy”, należą do przeszłości. Ekspansywni do niedawna wydawcy magazynów kobiecych przestali marzyć o zdobywaniu coraz to nowych zastępów czytelniczek, a myślą raczej o tym, jak zatrzymać te, które już mają. Ich zdaniem nadeszła bowiem pora, aby kobiety z fazy poszukiwania gazety dla siebie przeszły do fazy wierności danemu magazynowi.

Polityka 7.2000 (2232) z dnia 12.02.2000; Społeczeństwo; s. 70