Martine Aubry, minister pracy, zainaugurowała wielką ogólnokrajową kampanię dotyczącą antykoncepcji. Przygotowana ona została przez specjalny komitet, z udziałem organizacji społecznych, lekarzy i naukowców i kosztować będzie w sumie 24 mln franków (ok. 4 mln dol.). Hasło: „Antykoncepcja, wybierz tę jej formę, która ci najbardziej odpowiada” będzie się przewijać przez trzy tygodnie w ogłoszeniach w telewizji i radiu. Rozprowadzone zostanie także 12 mln egzemplarzy broszury informacyjnej na ten temat, z tego 5 mln wśród uczniów trzecich klas liceów. Uruchomiony zostanie też specjalny numer telefonu. Data rozpoczęcia tej kampanii nie została wybrana przypadkowo: mija właśnie 25 lat od przyjęcia przez parlament tzw. prawa Veil, od nazwiska Simone Veil, legalizującego przerywanie ciąży. Ogólnie rzecz biorąc sytuacja jest satysfakcjonująca: według ostatniego sondażu Narodowego Instytutu Studiów Demograficznych więcej niż dwie z każdych trzech kobiet w wieku od 20 do 44 lat używa środków antykoncepcyjnych. Ale 15 proc. nie używa żadnych, czego konsekwencją jest 220 tys. zabiegów aborcji rocznie, wobec 730 tys. porodów.