Archiwum Polityki

Cytaty

Martine Aubry, minister pracy, zainaugurowała wielką ogólnokrajową kampanię dotyczącą antykoncepcji. Przygotowana ona została przez specjalny komitet, z udziałem organizacji społecznych, lekarzy i naukowców i kosztować będzie w sumie 24 mln franków (ok. 4 mln dol.). Hasło: „Antykoncepcja, wybierz tę jej formę, która ci najbardziej odpowiada” będzie się przewijać przez trzy tygodnie w ogłoszeniach w telewizji i radiu. Rozprowadzone zostanie także 12 mln egzemplarzy broszury informacyjnej na ten temat, z tego 5 mln wśród uczniów trzecich klas liceów. Uruchomiony zostanie też specjalny numer telefonu. Data rozpoczęcia tej kampanii nie została wybrana przypadkowo: mija właśnie 25 lat od przyjęcia przez parlament tzw. prawa Veil, od nazwiska Simone Veil, legalizującego przerywanie ciąży. Ogólnie rzecz biorąc sytuacja jest satysfakcjonująca: według ostatniego sondażu Narodowego Instytutu Studiów Demograficznych więcej niż dwie z każdych trzech kobiet w wieku od 20 do 44 lat używa środków antykoncepcyjnych. Ale 15 proc. nie używa żadnych, czego konsekwencją jest 220 tys. zabiegów aborcji rocznie, wobec 730 tys. porodów.

Le Monde, Paryż

Polityka 4.2000 (2229) z dnia 22.01.2000; Cytaty; s. 14
Reklama