Za kilka miesięcy firma Lego skończy 75 lat. Najsłynniejsze klocki świata wciąż są jednym z najpopularniejszych prezentów gwiazdkowych. Ale ich duński producent musi stawić czoło inwazji elektronicznych cudeniek i Internetu, które zmieniły gust dzieci.
Podbiły świat, choć mają mniej niż 5 cm wzrostu. Plastikowe ludziki lego można kupić w sklepach w 130 krajach. Łącznie wyprodukowano ich ponad 4 mld. Taką populacją nie mogą się pochwalić Europa, USA i Chiny razem wzięte. Wszystkie figurki mają na twarzach charakterystyczny uśmiech. Ale jeszcze rok temu ani plastikowe ludki, ani szefowie firmy Lego nie mieli powodów do radości. Przez 6 kolejnych lat sprzedaż klocków spadała, a wraz z nią wyniki finansowe spółki. W 2004 r.
Polityka
49.2006
(2583) z dnia 09.12.2006;
Gospodarka;
s. 52