Archiwum Polityki

Gwiazdy dźwignią handlu

Polskie firmy do reklamowania swoich produktów coraz śmielej zapraszają gwiazdy o międzynarodowej sławie. Po Sophie Loren reklamującej makarony Malma i Jeanie Reno w reklamie piwa EB przyszła pora na Cindy Crawford, której wizerunek ma się odtąd rodakom kojarzyć z wodą mineralną Arctic. – Cindy Crawford jest w Polsce znana, kojarzy się z fitnessem i zdrowym stylem życia – mówi Robert Miczewski z firmy Hoop SA. To jeden z największych zawartych do tej pory w Polsce kontraktów. Nieoficjalnie mówi się, że honorarium Cindy wyniosło pół miliona dolarów. W ramach tej umowy modelka obok występów w telewizyjnych spotach (kręconych zresztą w Hollywood) i pokazywaniu twarzy na billboardach przygotuje też kasetę z ćwiczeniami, podczas których będzie popijać reklamowaną wodę. Zaangażowanie zagranicznej gwiazdy nie oznacza automatycznie oszałamiającego sukcesu. W czasie trwania poprzednich kampanii nie odnotowano odczuwalnego wzrostu sprzedaży EB ani makaronu Malma, choć – zdaniem zainteresowanych – polepszył się wizerunek tych produktów.

Można zauważyć, że po gwiazdy najjaśniej świecące sięgają ci, którym zależy na pokazaniu swoich produktów jako tych z wyższej półki. – Chcemy stać na równi z europejskimi wodami importowanymi. Wkrótce też naszą wodę będziemy sprzedawać wyłącznie w szklanych opakowaniach – tłumaczy Robert Miczewski.

Polityka 20.2003 (2401) z dnia 17.05.2003; Ludzie i wydarzenia; s. 13
Reklama