Archiwum Polityki

Powab wiedzy o niewiedzy

Z dr. hab. Robertem Piłatem, filozofem, o sensie nauczania filozofii w szkołach oraz o zajęciach współczesnych filozofów rozmawia Joanna Podgórska

Joanna Podgórska: – Wygląda na to, że filozofia trafi w końcu do szkół. Czego powinno się uczyć: historii filozofii czy filozofii?

Robert Piłat: – Zdania są podzielone. Według jednych historia filozofii jest naturalnym początkiem, czymś w rodzaju pola eksperymentalnego, pokazującego, przez jakie koleje przeszła myśl. Studiując ją, widzimy ślepe ścieżki, nabieramy ciekawości i, co najważniejsze, ogarnia nas swoiste nienasycenie. Kiedy młody człowiek dowie się o koncepcjach Leibniza czy Kanta, to z jednej strony będzie odczuwał podziw dla pięknych konstrukcji myślowych, a z drugiej głęboki brak satysfakcji.

Niezbędnik Inteligenta Polityka. Niezbędnik Inteligenta. Wydanie 15 (90103) z dnia 21.06.2008; Niezbędnik Inteligenta; s. 18
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >