Archiwum Polityki

Przeczytaj, co zobaczysz

Magazyny telewizyjne w Polsce, podobnie i na całym świecie, sprzedają się jak bestsellery, osiągają milionowe nakłady, a wy-dawcy robią na nich świetny interes. Na czym polega magia tego biznesu, skoro publiczność najchętniej ogląda program, jak leci?

Pilot w ręku widza, uważają psychologowie, daje mu poczucie sprawowania władzy, a znajomość programu wywołuje poczucie kontroli nad wydarzeniami. Skrupulatność widzów w czytaniu repertuaru zdumiewa nawet samych wydawców. Gdy z „To i Owo”, które zawiera programy stu jedenastu kanałów, zniknął satelitarny kanał południowokoreański, w redakcji rozdzwoniły się telefony. Argument, że prawie nikt go nie ogląda, nie trafiał do interweniujących w tej sprawie, bo gdyby mieli ochotę jednak go włączyć, to nie wiedzieliby, co w nim znajdą.

Polityka 3.2006 (2538) z dnia 21.01.2006; Społeczeństwo; s. 88