Archiwum Polityki

„Polityka” magazynem roku

Miło nam poinformować, że „Polityka” otrzymała prestiżowy tytuł Magazynu Roku przyznany przez Media&Marketing Polska, czołowe wydawnictwo zajmujące się rynkiem mediów, reklamy i marketingu.

W uzasadnieniu werdyktu naczytaliśmy się komplementów, które z lekkim zażenowaniem, ale i sporą satysfakcją chcielibyśmy zacytować. „Tygodnik »Polityka« potwierdza, że konsekwentne, ewolucyjne wprowadzanie strategii redakcyjnej i marketingowej się opłaci – napisano w uzasadnieniu. – Tytuł wyrósł na lidera sprzedaży w swoim segmencie. Na reklamach zarabia więcej niż najbliższa konkurencja. Mimo tak silnej pozycji wydawca nie spoczywa na laurach. Myśli o nowych przestrzeniach ekspansji”.

Media&Marketing Polska wyróżniło nas za umiar i konsekwencję. „Podczas gdy w ostatnich kilkunastu miesiącach w tygodnikach opinii widać wyraźny prymat realizacji strategii marketingowej nad redakcyjną, »Polityka« zachowuje zdrową symbiozę – podkreśliło jury. – To w dużym stopniu zasługa klarownych założeń, jakie kilka lat temu przyjął wydawca: spójnej polityki redakcji, pionu wydawniczego i biura reklamy, ewolucyjnego poszerzania tematyki tygodnika, subtelnych zmian w szacie graficznej, stopniowego poszerzania marki”.

Ubiegły rok „Polityka” ukończyła jako lider sprzedaży w kategorii tygodników opinii, nasza średnia sprzedaż wyniosła 190 tys. egzemplarzy tygodniowo. Pierwsze miejsce utrzymaliśmy także w I półroczu 2005 r., sprzedając średnio 176,4 tys. egzemplarzy.

Podkreślono, że nasz tygodnik stale umacnia swoją pozycję jako pismo autorskie – z dobrze rozpoznawalnymi nazwiskami. Że jesteśmy w dobrym tego słowa znaczeniu tradycyjni – z powodzeniem forsując odrzucone już przez inne redakcje formy dziennikarskie jak reportaż czy felieton i mało krzykliwą szatę graficzną.

Polityka 38.2005 (2522) z dnia 24.09.2005; s. 107
Reklama