Rozmowa z Krzysztofem Izdebskim z Fundacji Batorego o tym, jak media społecznościowe przeorganizowały politykę i wybory, o nowym konflikcie góra – dół i tym, jak można się uchronić przed naporem prawicy.
Wpływowy brytyjski tygodnik „The Economist”, gazeta o globalnym zasięgu, poświęcił naszemu krajowi artykuł okładkowy z minionego tygodnia.
Kościół, jak każda korporacja w polityce czy biznesie, jest znany z nieufności do mediów, na które nie ma żadnego wpływu. Leon XIV przemówił zupełnie innym tonem.
Po raz pierwszy w najnowszej historii Polska jest za granicą niemal wyłącznie chwalona, co jednak może i powinno budzić obawy.
Paradoks: jedyny postulat, z którym zgadzają się w wyborach kandydaci i kandydatki, ma niewielkie szanse na realizację. Dyskusji o opodatkowaniu big techów nie możemy odkładać ad Kalendas Graecas, bo wolne media zagrożone są już teraz.
Możliwe, że Duda to najsprytniejsze wcielenie pisowskiego populizmu. Bo o ile ścisłe grono z Nowogrodzkiej było i jest zbyt jednak hardkorowe, to miękki, humorzasty i „szczery” Duda wydaje się w sumie jakiś niegroźny, oswojony. To idealny kamuflaż dla rządów autokratycznych bossów. I PiS znowu próbuje wygrać metodą „na Dudę”.
Wolność wypowiedzi jest atakowana na skalę niespotykaną, rośnie liczba prześladowanych pisarzy i dysydentów, zaostrza się cenzura. Zobaczmy to na konkretnych przykładach z różnych części świata.
Z dumą ogłaszamy, że Karolina Lewicka otrzymała główną nagrodę im. Mariusza Waltera: tytuł Osobowości Medialnej Roku.
Miło nam poinformować, że prowadzony przez Juliusza Ćwielucha rowerowy podkast „Polityki” otrzymał nominację w kategorii „Sport w mediach”.