Archiwum Polityki

Gry z widzem

TVN uruchomiła nowy 24-godzinny kanał tematyczny – TVN Gra. Jest on skierowany do osób lubiących współzawodnictwo oraz szarady, quizy i inne łamigłówki. Wysyłając esemesy bądź dzwoniąc pod płatne numery, można wziąć udział w licznych konkursach, m.in. słownych (układanie wyrazów, odnajdywanie brakującego słowa itp.) czy fotograficznych (trzeba np. zgadnąć, co przedstawia zdjęcie). Jest również program dla miłośników kina połączony z konkursem o tej tematyce. W sumie we wszystkich konkursach jest do wygrania 100 tys. złotych dziennie.

Jest też propozycja dla tych, którzy po prostu lubią pogadać, np. animowany „Diablo i Angelo” – tytułowi bohaterowie rozmawiają, a widzowie mogą w każdej chwili do tej rozmowy dołączyć poprzez esemesy. Mogą też kazać bohaterom wykonywać różne czynności, np. poprosić o zatańczenie bądź spytać ich, która godzina. Na razie program, bezpłatny i niekodowany, nadawany jest przez satelitę i stacje kablowe. Roczne koszty TVN Gra mają wynosić ok. 4–5 mln zł. Piotr Walter, prezes spółki TVN, powiedział, że kanał powinien stać się zyskowny po dwóch latach funkcjonowania, przy czym 90 proc. zysków będzie pochodzić z wpływów telekomunikacyjnych, zaś jedynie 10 proc. z reklam. Kto więc będzie prawdziwym wygranym?

Wojciech Krusiński

Polityka 42.2005 (2526) z dnia 22.10.2005; Kultura; s. 67
Reklama