Archiwum Polityki

Polityka dźwignią handlu

Co kojarzone z polityką, świetnie się sprzedaje. Przekonał się o tym Ireneusz Matyjaśkiewicz, szef sklepu internetowego, który sprzedaje czapki „tuskówki”. – Sprowadziłem kontener czapek, koleżanka powiedziała, że są prawie identyczne jak ta, w której pokazywał się premier Tusk w Peru. Czapki za 9 zł sprzedają się świetnie, a naszą stronę odwiedza rekordowa liczba klientów. Dodał zdjęcie premiera w czapce i hasło reklamowe: „Możesz poczuć się jak ktoś ważny – po prostu zostań VIP-em”. Na rynku pojawiły się też pokrowce na laptopy pod nazwą „Etui dla Ziobro” za 39 zł. Są „twardsze niż Ziobro” – reklamuje sprzedający, nawiązując do zniszczonych służbowych laptopów byłego ministra sprawiedliwości. Hitem ostatnich dni jest pluszowy miś zamknięty w metalowej puszce, który „padł ofiarą akcji CBA”. „Miś został aresztowany w swoim kartonowym domku podczas uroczystej kolacji ze znanymi w kręgach politycznymi prominentami Uszatkiem M. oraz Puchatkiem K.” – pisze sprzedający. Miś usłyszał zarzuty m.in.: „namawianie Rywina do wręczenia łapówki i fabrykowanie dowodów przeciwko Zbigniewowi Ziobro”. Na apel sprzedającego o wpłacenie kaucji w wysokości 25 zł odpowiedziało przez dwa tygodnie listopada 67 osób. Wszyscy mogą się teraz spodziewać przesyłki z misiem zamkniętym w puszce, którego „można uwolnić lub zrobić z niego swojego własnego politycznego więźnia”.

Polityka 47.2008 (2681) z dnia 22.11.2008; Flesz. Ludzie i wydarzenia; s. 8
Reklama