marketing
-
Kraj
(Nie)dobre reklamy
Dzisiejszy „zły wygląd” to praktycznie każdy wizerunek odbiegający od zglobalizowanej bezpiecznej „białości” typu WASP, czyli podrasowanej kasą, obowiązkowo szczupłej i konwencjonalnej płciowo.
17.08.2025 -
Rynek
Firmowe ekościemy. Nowa strategia uspokajania klientów pełna jest trików
Firmy chcą uspokoić nasze sumienia. Zapewniają na opakowaniach i w reklamach, że dbają o środowisko i pracowników. Dużo tu udawania i oszukiwania. Oto przegląd popularnych chwytów.
16.01.2024 -
Kultura
Rapują i lokują. Czy to jeszcze piosenka, czy już reklama?
W kończącym się sezonie młode gwiazdy muzyki okazały się wyjątkowo atrakcyjnymi nośnikami reklamy. Czy to nowe zjawisko? A może powrót do przeszłości?
26.06.2022 -
Rynek
Kryzys wizerunkowy – i co wtedy
Jak budować zaufanie do instytucji, firm i marek w czasach, gdy nikt nikomu nie ufa?
12.03.2019 -
Społeczeństwo
Dlaczego manekiny żyją coraz krócej
O tym, jak zmieniają się manekiny, kogo mają przypominać i dlaczego żyją coraz krócej, mówią Małgorzata Milewska-Malinowska i Agnieszka Pliszka z firmy produkującej manekiny.
22.01.2019 -
Rynek
Co powinieneś wiedzieć, zanim podpiszesz umowę
Marketing to coraz częściej sztuka łowienia klienta na haczyk. Haczyki ukryte są w umowach, regulaminach, instrukcjach, gwarancjach. Chodzi o to, by klient łatwo się nadział, a potem za bardzo nie szarpał.
23.01.2017 -
Rynek
Jak wielkie firmy walczą z kryzysami wizerunkowymi
Płonące baterie w telefonie, samochód z zacinającym się pedałem gazu albo eksplozja platformy wiertniczej – wielkie firmy miewają wielkie kłopoty. Jak sobie z nimi radzą?
27.12.2016 -
Kultura
Czy warto czytać w sieci recenzje książek?
Książki najczęściej wybieramy, sugerując się tym, co podpowiada nam sieć. A sieć coraz rzadziej podpowiada nam cokolwiek bezinteresownie.
2.08.2016 -
Ja My Oni
Ekonomia emocji
Prof. Tomasz Zaleśkiewicz o tym, dlaczego psychologia jest potrzebna, by zrozumieć zachowania człowieka na rynku.
3.02.2015 -
Rynek
Podróbki – biznes wart miliony
Adidasy, pampersy, teflon, aspiryna, ptasie mleczko. To znaki towarowe konkretnych producentów czy obiegowe nazwy popularnych produktów? Jeśli pojawia się taka wątpliwość, to znaczy, że firma ma poważny problem.
21.03.2012