Osoby czytające wydania polityki

„Polityka” - prezent, który cieszy cały rok.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 11,90 zł!

Subskrybuj
Społeczeństwo

Ważne figury

Dlaczego manekiny żyją coraz krócej

Małgorzata Milewska-Malinowska i Agnieszka Pliszka od ponad dziesięciu lat śledzą najnowsze trendy w świecie manekinów. Pracują w firmie produkującej manekiny real line x MORE Mannequins. Małgorzata Milewska-Malinowska i Agnieszka Pliszka od ponad dziesięciu lat śledzą najnowsze trendy w świecie manekinów. Pracują w firmie produkującej manekiny real line x MORE Mannequins. Maga Ćwieluch
O tym, jak zmieniają się manekiny, kogo mają przypominać i dlaczego żyją coraz krócej, mówią Małgorzata Milewska-Malinowska i Agnieszka Pliszka z firmy produkującej manekiny.
Poprzez manekiny opowiada się całe historie, gdzie poszczególne postaci, jak aktorzy zatrzymani w kadrze, grają swoje role.Getty Images Poprzez manekiny opowiada się całe historie, gdzie poszczególne postaci, jak aktorzy zatrzymani w kadrze, grają swoje role.

JULIUSZ ĆWIELUCH: – Manekiny mają chyba szczęśliwe życie, zawsze takie uśmiechnięte.
MAŁGORZATA MILEWSKA-MALINOWSKA: – Niech im pan nie zazdrości, to jest ciężka harówka. Na manekinach wiszą nie tylko ubrania, ale ogromne obowiązki. To one mają nas zachęcić, żebyśmy kupili sobie kolejną spódnicę, jeszcze jeden sweterek. Są naszymi doradcami modowymi, kreatorami gustów i trendów.

I tym można się tak zmęczyć?
AGNIESZKA PLISZKA: – Większość klientów ma już kilka sweterków i niejedną spódnicę. A jednak kupują następne. I to z wydatną pomocą manekinów.

MMM: – Najlepiej świadczy o tym fakt, że średnia życia manekina drastycznie się w ostatnich latach skróciła.

Ile żyje manekin?
AP: – Kiedyś manekiny kupowane były na lata. Dziś, pomimo że są wykonywane z coraz lepszych materiałów, starzeją się dużo szybciej. Nawet drobne uszkodzenie powoduje, że muszą zniknąć ze sklepu. Mózg klienta może tego nie rejestrować świadomie, ale podświadomie dostaje sygnał, że z tym sklepem coś jest nie tak.

MMM: – Manekiny szybko się też nudzą. W branży odzieżowej czas płynie dużo szybciej niż w każdej innej.

Francuski filozof Paul Virilio twierdził, że przyspieszenie świata będzie największym wyzwaniem naszych czasów.
MMM: – Wygląda na to, że miał rację.

AP: – Dawno temu w branży były dwa sezony. Później już cztery kolekcje na jeden rok. Dziś topowe marki nową kolekcję wprowadzają co dwa tygodnie. Z taką częstotliwością są też przebierane manekiny w sklepach. Czasem nawet częściej, w zależności od tego, jaki status ma sklep. Jeśli zlokalizowany jest w modnym i prestiżowym miejscu, to znacznie częściej.

A kiedyś?

Polityka 4.2019 (3195) z dnia 22.01.2019; Społeczeństwo; s. 33
Oryginalny tytuł tekstu: "Ważne figury"
Reklama