Archiwum Polityki

Happy endu nie będzie

Polska Organizacja Turystyczna jest utrzymywana przez podatników, aby promowała nasz kraj na świecie. Na razie jednak dzięki jej działalności stajemy się obiektem żartów na temat umiejętności wydawania przez Polaków pieniędzy. Jeszcze przed rokiem POT z zadęciem informowała o ambitnej kampanii reklamowej. Do filmu „Przygody z happy endem”, mającym zachęcać do przyjazdów do Polski, miały być zaangażowane światowe gwiazdy filmu (m.in. Harrison Ford, Sandra Bullock), zaś całe przedsięwzięcie miało kosztować 8 mln dol. Po wyborach parlamentarnych zmieniła się także polityka tworzenia wizerunku Polski na świecie. Nowy szef POT poinformował, że happy endu nie będzie, bo nie ma pieniędzy – cały roczny budżet POT wynosi 6 mln dol. Może jednak warto zadać sobie pytanie, czy tych sześciu milionów także nie warto by zaoszczędzić?

Polityka 13.2002 (2343) z dnia 30.03.2002; Gospodarka; s. 70
Reklama