Archiwum Polityki

Krytyka za przebranie Jezusa

Rada Etyki Mediów skrytykowała magazyn „Focus” za umieszczenie na łamach „ukrzyżowanego Jezusa otoczonego różnymi elementami garderoby, którymi można Go przyodziać”. Oświadczenie jest odpowiedzią na petycję skierowaną do Rady przez osoby, które poczuły się dotknięte publikacją. Podpisało się pod nią kilkaset osób. Obrazek zamieszczony w „Focusie” jest znany od kilkunastu lat. Projekt „Jesus Dress Up” (Ubierz Jezusa) został wymyślony w 1991 r. przez artystę o pseudonimie Normal Bob Smith. Od 2000 r. funkcjonuje w Internecie z licznikiem blisko 6 mln odsłon rocznie. W oryginalnej wersji obrazka w wyposażeniu był jasnoniebieski smoking, strój piłkarza, zestaw do nurkowania i czerwona piżama – przebranie diabła. Rada Etyki Mediów uznała, że „publikacja »Focusa« jest przejawem braku kultury, niezależnie od naruszenia zapisanych w Karcie Etycznej Mediów zasad: szacunku i tolerancji, a także kierowania się przede wszystkim dobrem odbiorcy”. Wydawca wyjaśnia, że w wydaniu specjalnym „Focus Extra”, zgodnie z popularnonaukowym charakterem magazynu, opisano jedynie występujące w Stanach Zjednoczonych zjawisko. Dąb.

Polityka 48.2008 (2682) z dnia 29.11.2008; Flesz. Ludzie i wydarzenia; s. 7
Reklama