Archiwum Polityki

Zaplątani w sieć

W pracy, w łóżku, w wannie, na weekendowym wyjeździe ani na chwilę nie wychodzą z sieci. Net-generacja cały czas musi być online. To wielki rynek zbytu dla producentów urządzeń i dostawców usług telekomunikacyjnych.

Roman Przybył, prezes poznańskiej firmy Elektromontaż, przeżył rewolucję dwa lata temu. Poleciał na międzynarodową konferencję i ze zdziwieniem stwierdził, że niemal wszyscy koledzy prezesi co chwila zerkają na ekrany dużych, czarnych (i jak mu się wtedy wydawało nieporęcznych) telefonów komórkowych lub piszą coś na mikroskopijnych klawiaturach. Przybył zaczął się sprawą interesować i tak odkrył BlackBerry, czyli Jeżynę.

BlackBerry to wynalazek kanadyjskiej firmy Research In Motion (RIM), która w 2002 r. jako pierwsza wymyśliła, jak w miarę wygodnie połączyć telefon komórkowy z funkcjami przenośnego komputera, dodając miniklawiaturę i duży ekran o wysokiej rozdzielczości. BlackBerry za pomocą sieci komórkowej daje dostęp do poczty e-mail i możliwość przeglądania stron www, edycji dokumentów, tabel, prezentacji, sprawozdań. Co najważniejsze, zapewnia dostęp do poczty w trybie ciągłym. Każdy e-mail pojawia się na jej ekraniku w sekundę po jego otrzymaniu, tak jak na komputerze podłączonym non stop do sieci.

Roman Przybył pomyślał, że BlackBerry może usprawnić pracę jego firmy. Elektromontaż projektuje i wykonuje m.in. instalacje elektryczne w centrach handlowych, halach, biurowcach, wieżowcach. Pracownicy rozsiani są po całej Polsce, a pocztą elektroniczną przesyłane są zdjęcia, zamówienia i projekty. – Codziennie dostaję setkę e-maili. Kiedyś, po całym dniu spędzonym na spotkaniach, w domu przed snem musiałem jeszcze poświęcić dwie godziny na sprawdzenie zaległej poczty i odpisanie ludziom. Od kiedy mam BlackBerry, większość spraw załatwiam od ręki i wieczory są wolne – mówi Przybył, dla którego ta rewolucja przyniosła wyłącznie zmiany na lepsze. Klienci Elektromontażu bardzo sobie cenią błyskawiczny kontakt z przedstawicielami firmy.

Polityka 9.2009 (2694) z dnia 28.02.2009; Rynek; s. 44
Reklama